Monday, February 12, 2018

съ-творение

нарисувай ме
от кал
първична
земна
истинска
първата жена
но не Ева
истинската първа - Лилит
изгонена от рая
не заради любопитство
а заради смелост
защото не е искала да бъде
подчинена
прокудена
заради огъня във вените си

нарисувай ме
с обожанието и съзерцанието
на старите майстори
за които
протокола
на ритуала
на рисуването
е бил половината тайнство

нарисувай ме
защото като всяко искрено творение
и аз добивам смисъл в ръцете ти
заживявам свой живот
в мислите ти
и отвъд тях
в сънищата ти
и по-надълбоко
в тайните ти

нарисувай ме

а когато ме завършиш

ме унищожи

както будистите слагат край
на пясъчните си мандали
с един непосилно лек размах

за да ми напомниш
колко преходни са творенията
в главата ми
в ръцете ни
между пръстите ти


оставям се да изтека